Iskrownik ETO jest całkowicie nową konstrukcją zapłonu do motocykla Junak. Zewnętrznie działa analogicznie do tradycyjnej konstrukcji - mechaniczne zasilanie jest przekształcane w iskrę zapłonową bez potrzeby zasilania elektrycznego. Od pierwowzoru różni się nowoczesną konstrukcją dzięki której wyeliminowaliśmy elementy będące najczęściej przyczyną awarii tj.: przerywacz, przyspieszacz mechaniczny, kondensator. Tradycyjny przerywacz zastąpiliśmy modułem elektronicznym z wbudowanym przyspieszeniem zapłonu. ETO jest mniej wrażliwy na wilgoć, a jedynymi elementami ulegającymi zużyciu są łożyska.
Przeróbka iskrownika na ETO jest dobrą alternatywą w stosunku do tradycyjnej regeneracji dla klientów ceniących niezawodność oraz dla tych którym z iskrownika pozostała tylko obudowa, wirnik i rdzeń cewki.
PARAMETRY:
zakres pracy 180-3000 obr/min
przyspieszenie od 180obr do max + 15
wyłączanie zapłonu przez podanie masy na wyjście NN (jak w rozwiązaniu oryginalnym)
Montaż ETO do motocykla Junak.
1. Wykręcić świecę zapłonową i ustawić tłok w górnym martwym punkcie sprężania.
2. Pokręcając wałkiem iskrownika w prawo ustawić wirnik na znakach wg. rys A
3. Zamontować iskrownik do silnika.
4. Po zamontowaniu iskrownika można dokonać precyzyjnej korekty punktu zapłonu
wedle upodobań użytkownika przechylając korpus iskrownika w jarzmie.
w dół wcześniejszy zapłon, w górę późniejszy zapłon rys B
Montaż ETO do motocykla Awo.