ISKROWNIK BEZSTYKOWY ETO


Iskrownik ETO jest całkowicie nową konstrukcją zapłonu do motocykla Junak. Zewnętrznie działa analogicznie do tradycyjnej konstrukcji - mechaniczne zasilanie jest przekształcane w iskrę zapłonową bez potrzeby zasilania elektrycznego. Od pierwowzoru różni się nowoczesną konstrukcją dzięki której wyeliminowaliśmy elementy będące najczęściej przyczyną awarii tj.: przerywacz, przyspieszacz mechaniczny, kondensator. Tradycyjny przerywacz zastąpiliśmy modułem elektronicznym z wbudowanym przyspieszeniem zapłonu. ETO jest mniej wrażliwy na wilgoć, a jedynymi elementami ulegającymi zużyciu są łożyska.

Przeróbka iskrownika na ETO jest dobrą alternatywą w stosunku do tradycyjnej regeneracji dla klientów ceniących niezawodność oraz dla tych którym z iskrownika pozostała tylko obudowa, wirnik i rdzeń cewki.


PARAMETRY:
zakres pracy 180-3000 obr/min
przyspieszenie od 180obr do max + 15
wyłączanie zapłonu przez podanie masy na wyjście NN (jak w rozwiązaniu oryginalnym)

Montaż ETO do motocykla Junak.

1. Wykręcić świecę zapłonową i ustawić tłok w górnym martwym punkcie sprężania.
2. Pokręcając wałkiem iskrownika w prawo ustawić wirnik na znakach wg. rys A

RysA

3. Zamontować iskrownik do silnika.
4. Po zamontowaniu iskrownika można dokonać precyzyjnej korekty punktu zapłonu wedle upodobań użytkownika przechylając korpus iskrownika w jarzmie. w dół wcześniejszy zapłon, w górę późniejszy zapłon rys B


RysB

Montaż ETO do motocykla Awo.

  1. Ustawić wirnik iskrownika na znakach i zamontować na stożku wałka napęd bez klina wg rys C
  2. RysC
  3. Wykręcić świecę zapłonową i ustawić tłok w górnym martwym punkcie sprężania.
  4. Pokręcając wałkiem iskrownika w prawo ustawić wirnik na znakach wg. rys A
  5. RysA
  6. Zamontować iskrownik do silnika.
  7. Po zamontowaniu iskrownika można dokonać precyzyjnej korekty punktu zapłonu wedle upodobań użytkownika obracając korpus iskrownika w jarzmie. w prawo wcześniejszy zapłon, w lewo późniejszy zapłon rys D.

RysD